TOUCH d´ANDRÈ: Ei mitään liian tavallista
TOUCH d´ ANDRÈ vastaa persoonalliseen tyyliin luottavien asiakkaiden tarpeisiin. Vaatemerkin takana seisovan Andrei Grozovskin kunnia-asia on, että hänen asiakkaansa erottuvat tyylillään.
Eastonin Hansakäytävällä sijaitsevassa TOUCH d´ANDRÈ -vaateliikkeessä asioivat kaipaavat ylleen jotain vähemmän tavallista. Liikkeen vakiasiakkaisiin kuuluu esimerkiksi rock-kukko Mike Monroe, joka hankkii Andrelta punaisia kenkiä ja kiiltäviä pikkutakkeja. Osan liikkessää myytävistä kengistä merkin perustaja Andrei Grozovski on suunnitellut itse.
Usein Eastonin liikkeeseen astelevat myös näyttämö- ja tv-puvustajat, jotka kaipaavat jotain erikoisempaa hahmoilleen, kuten Putouksessa nähdylle revitystä valkoisesta farkkuasustaan tunnetulle Abdul Tuiskulle.
Saa kimaltaa!
Yksilöllisen tyylin takaa, että monia vaatteita Andre hankkii vain yhden kokoaan.
– Minulla on paljon näyttäviä vaatteita suosivia asiakkaita, jotka hankkivat pukuja perhejuhliinsa. Tärkeät juhlat menevät pilalle, jos joku vieraista on pukeutunut identtiseen pukuun.
Andrein kunnia-asia on, että asiakkaat pääsevät loistamaan juhlissaan.Pukujen ja kiiltävien kauluspaitojen ohella tärkeimpiä myyntiartikkeleja ovat farkut, joita valikoimasta löytyy jopa 400 erilaista mallia erilaisine leikkauksineen ja istuvuuksineen. Jotain jokaiselle kropalle siis, mutta ihan pelkistettyä perusfarkkua valikoimasta saa turhaan hakea.
Andren asiakas haluaa farkkuihinsa pesuja, kulutuksia ja muita yksityiskohtia.
Laajaan valikoimaan löytyy lisäksi niin arkeen kuin klubeillekin sopivia t-paitoja, rotseja ja muita asusteita.
– Asiakkaani eivät hae perusvaatteita vaan pukeutuvat näyttävästi. He eivät ole mitään kakaroita tai perusjuntteja vaan yli 35-vuotiaita persoonallisia pukeutuja, jotka haluavat vaatteiltaan näköä, laatua ja kestävyyttä. Valtaosa asiakkaitani on miehiä ja ikähaitari jatkuu 80 vuoteen saakka.
Yrittäjä kuuntelee asiakkaitaan
Vaateensa Andrei hankkii Turkin Istanbulista, jossa sijaitseville tehtaille hän matkustaa kerran parissa kuukaudessa tutkimaan valikoimaa ja tekemään tilauksia Cipo Baxxin ja unisexin Kingzin mallistoista.
– Tehtaalla menee aina koko päivä. Samalla kerron mitä asiakkaani vaatteilta haluavat. Toiveita ovat esimerkiksi povarit ja syvät taskut, joista tavarat eivät putoa liikkuessa.
Ennen ryhtymistään yrittäjäksi Virosta Suomeen 24 vuotta sitten muuttanut Andrei työskenteli vuosia baarimikkona Ruotsin laivoilla, jossa myös pääsi iskemään tarinaa asiakkaiden kanssa.
TOUCH d´ ANDRÈ -vaateliikkeen hän perusti Eerikinkadulle vuonna 2006. Liikkeen nimen keksi hänen ystävänsä, jonka mielestä se kuulosti sopivan ranskalaiselta.Ennen nykyistä liikepaikkaansa Eastonin Hansakäytävää myymälä ehti toimia Forumissa ja Itiksen päädyn Piazzalla. Nykyistä liiketilaansa Andrei pitää sekä sijainniltaan että tiloiltaan ihanteellisena.
– Paikka on sopivan keskeinen ja myymälä sen muotoinen, että tuotteet saa hyvin esille.
Andrein seurana myymälässä hyörii Miska, joka on työskennellyt yrityksessä kaikki 14 vuotta sen alusta alkaen.
– Meillä molemmilla on omat vakiasiakkaamme. Osa heistä pitää vain Miska ja osa minusta, mikä on ok. Laadun lisäksi asiakkaamme arvostavat hyvää palvelua. Suomalaisille se tosin tarkoittaa, että he saavat ensin katsella rauhassa.
Anna Väre
Anna Väre on vapaa toimittaja, copywriter ja Eastorin toimituspäällikkö, joka Hyllyjen välissä -blogissaan kohtaa ihmisiä ja ilmiöitä Eastonissa ja sen ympärillä. Minun reseptini -juttusarjassa sukelletaan annosten ja asioiden ytimeen ja jaetaan vinkkejä parempaan arkeen.