Kun aika on kortilla: Wolt

Päivä venyy iltaa kohti. Muistat, että jääkaapissasi möllöttää vain kelmeä valo valaisten sen viimevuotisen kuningatarhillopurkin. Väsynyt mieli ja keho kaipaisivat kuitenkin nopeasti ravitsevaa ruokaa.

Siitä ei ole kauaakaan, kun kotiin kuljetettu ruoka tarkoitti lähtökohtaisesti pitsaa. Ei siinä mitään, pitsa on ehkä maailman kaikkeuden täydellisin keksintö.

Tieto lisää kuitenkin tuskaa, ja tässä tapauksessa suomalaisen ruokakulttuurin monipuolistuminen on tuonut tietouteemme entistä ihanampia herkkuja, joihin haluisi päästä käsiksi. Pitsa on aukaissut meille tiet ja polut uusien makumaailmojen pariin. Kynnys uusien makujen testailuun ja kokemiseen madaltuu varmasti vuosi vuodelta.

 Kova nälkä + valinnanvapaus = valinnanvaikeus?

En tiedä teistä, mutta itselläni ainakin vaikeimmat hetket ovat niitä, kun seisoo valinnan edessä, nälkäisenä. Sitä miettii etukäteen kaikkia ihania vaihtoehtoja, ja kun olisi aika tilata, on nälkätila jo niin akuutti ja pitkälle edennyt, että yhtäkkiä valloilla onkin kranttuilija.

Markkinoilla on tällä hetkellä monia erilaisia kotiinkuljetus-sovelluksia. Kotiinkuljetuksen hinta vaihtelee noin neljästä eurosta kahdeksaan riippuen kellonajasta ja kohteen etäisyydestä. Päätin testata Woltia.

Woltissa pystyy etsimään ravintoloita maittain sekä esim. ruokatyylin (hampurilainen) ja ruokarajoitteiden (kasvisruoka) puitteissa. Ainoa miinus on, että mielihalujaan ei voi rajata enempään kuin yhteen hakusanaan.

Sanotaan vaikka, että mieleni tekisi kiinalaista kasvisruokaa. Tämä onnistuu helpoiten hakemalla sanalla chinese ja käymällä manuaalisesti läpi ravintoloiden ruokalistat. Vähän liian työlästä väsyneelle ja nälkäiselle.

Raflan kautta illaksi kotiin

Jos ravintola on kotimatkalla, voi Woltista tilata ruokaa noudettavaksi myös kätevästi etukäteen. Myös jotkut kahvilat ovat ottaneet Woltin käyttöön. Etukäteen tilattava espresso on kyllä mielestäni naurettavin ja surullisin asia vähään aikaan.

Kun ruoan on tilannut, voi maksamisen yhteydessä valita ruoan toimitustavan: kotiinkuljetus, nouto tai paikan päällä nautittava. Tilauksen etenemisen näkee kännykän näytöltä kätevästi minuuteissa, ja kuskin liikkeitä voi seurata reaaliaikaisesti.

Ei pidä nuolaista ennen tilausta

Yksi epäkohta, joka tuli esiin, häiritsi minua nälkäkiukkupuuskissani erityisen paljon. Sain ensin tehtyä tilauksen monen eri ravintolan ”sivuilla”, mutta jatkaessani kassalle, minulle myytiin ei oota. Ilmeisesti mitä lähempänä ravintola oli sulkemisaikaansa, sitä vaikeammin oli kotiinkuljetuksia saatavilla.

Tämän ymmärrän täysin, mutta toivoisin, että tällöin ravintola ei olisi auki olevien ravintoloiden listassa. Tällöin eivät odotuksetkaan nousisi ja murskaantuisi samassa silmänräpäyksessä. (Nyt ollaan ensimmäisen maailman ongelmien ytimessä.)

Asiakaspalvelun riemuvoitto

Loppujen lopuksi tämä tarina päättyi hyvin. Löysin kuin löysinkin vielä auki olevan ravintolan, josta sain ruoan tilattua. Halleluja!

Päädyin tilaamaan jo aiemmin hyväksi todetusta Kampin alakerran ravintolaryhmittymä 6K:sta löytyvästä Mad Wokista. He kertovat tarjoilevansa kiinalaisen ruokakulttuurin parhaat palat, sekä ”aitojen makujen tasapainoista harmoniaa, ensimmäisestä suupalasta viimeiseen”. Kiinassa en ole käynyt (vielä!), mutta ainakin he tarjoilevat parasta wokkia, mitä olen Suomessa syönyt. Seitan ja munakoiso toimivat yhdessä hyvin ja auttavat kasvissyöjän akuuttiin umami-vajeeseen.

Joten kun aika on kortilla ja sitä ei haluaisi viettää keittiössä pähkäillen mitä siitä makaronista voisi tällä kertaa tehdä, on kotiin kuljetettu ruoka enemmän kuin armollista.

Pakko vielä mainita, että Woltin kuskit ovat aina ja poikkeuksetta olleet hymyileväisiä ja ystävällisiä. He ovat toivottaneet illan jatkot ja hyvät ruokahalut aidommin, kuin monissa ravintoloissa toivotellaan. Usko ja toivo ammattimaiseen asiakaspalveluun saa vielä puolestani elää.

Aiheeseen liittyen

Pizzaperjantain paras lätty tehdään East Pippurissa

Kun perheeseen tulee uusi vauva, tarvitaan kaikki apukeinot käyttöön: Wolt ja Foodora laulaa tai ruoka haetaan ravintolasta kauppareissulla. Se on viikonlopun kohokohta!

Neuvosta vaari
24.09.2021

Näistä ravintoloistamme saat ruokaa mukaan

Ihanaa, että Eastonin ravintoloista saa edelleen ruokaa mukaan tai kotiinkuljetuksella. Tämä on iso helpotus arkeen poikkeusoloissa.

Neuvosta vaari
03.04.2020

Vuosi vaihtuu – niinkö minäkin?

Haluatko ottaa lentävän lähdön vuoden vaihteen elämänmuutoksiin? YOU-sovellus auttaa ymmärtämään mitä järkeä prosessissa voisi olla.

Parempaan syyniin
30.12.2019

Joka toinen tilaa Super Supremen

Pizza Hutin Super Supreme -pizzan kohdalla voi puhua eräänlaisesta sukupolvikokemuksesta, niin hyvin 90-luvun nuoret sen muistavat.
Nykyään pannupizzojen Porsche maistuu ihan kaikille. On aika paljastaa sen salaisuus.

Minun reseptini
22.09.2018

Info

Sitä itää -kanta-asiakkuusohjelman säännöt

Sitä itää on Suomen yhteisöllisin kanta-asiakkuusohjelma, joka ilahduttaa yksilön sijasta kokonaista yhteisöä. Jokainen kampanja-ajan asiointikerta Easton Helsingissä kerryttää Sitä itää -pottia, jolla sponsoroidaan äänestyksessä valittua itähelsinkiläistä kehityskohdetta. Sellainen voi olla vaikkapa paikallinen tapahtuma, paikka tai yhteinen toiminta. Parempi Itä-Helsinki ostos kerrallaan!

Sitä itää -kanta-asiakkuusohjelman kautta Easton sponsoroi yhteensä kahta kohdetta vuodessa, ja ne voivat olla summaltaan 1000–3000 €. Sitä itää -kohteiden valinta ja lopulta sponsorointi rakentuu kolmen eri vaiheen ympärille: 1. Ehdota 2. Äänestä 3. Asioi. Kuka tahansa saa ehdottaa kehitysideoita, kunhan ne sijaitsevat Itä-Helsingin alueella. Sitä itää -kohteelle annettava tarkka summa määräytyy sen mukaan, kuinka paljon Eastonissa on kampanja-ajankohtana tehty yksittäisiä asiointikäyntejä.

Ehdota

Kuka tahansa voi ehdottaa itähelsinkiläistä kehityskohdetta Eastonin verkkosivujen kautta: www.eastonhelsinki.fi/sitäitää. Kohde-ehdotuksia kerätään erillisinä kampanja-aikoina. Ehdotetut kohteet moderoidaan asiattomien julkaisujen eliminoimiseksi ja julkaistaan sivustolla muutaman päivän aikana ehdotuksen jättämisestä. Eastonilla on oikeus jättää kohde julkaisematta, mikäli se kokee sisällön asiaan sopimattomana.

Easton tekee ehdotetuista kohteista esivalinnan seuraavaan vaiheeseen. Valinnan kriteereinä ovat:

  1. Kohde on toteutettavissa kuvatulla summalla
  2. Kohteen toteutukselle on osoitettu selkeä toteuttava taho tai henkilö, ja tältä on saatu alustavasti suostumus hankkeeseen osallistumiselle
  3. Pyydetty kehityssumma vastaa toteutukseen tarvittavaa määrää
  4. Kohde sijaitsee Itä-Helsingin alueella
  5. Kohde auttaa kehittämään paikallista hyvää

Äänestykseen valitaan kolme kohdetta, joihin Easton ottaa yhteyttä henkilökohtaisesti.

Äänestä

Eastonin esivalitseman kolmen kohteen välillä toteutetaan julkinen äänestys Eastonin verkkosivuilla: www.eastonhelsinki.fi/sitäitää. Äänestys on käynnissä kahden viikon ajan. Kuka tahansa voi käydä äänestysajanjakson aikana äänestämässä kohdetta yhden kerran. Eniten ääniä saanut kohde pääsee asiointivaiheeseen mukaan.

Asioi

Eniten ääniä saaneelle kohteelle kerrytetään pottia asioimalla Easton Helsingissä neljän viikon välisenä ajankohtana. Jokainen kampanja-ajankohdan aikainen asiointikerta kerryttää pottia saman verran, 1–5 senttiä. Mikäli tavoitesumma saadaan kasaan etuajassa, kerryttäminen lopetetaan aikaisemmin. Jos summasta ei täyty tarpeeksi kohteen toteutumiseen, kampanja ei toteudu.

Summan antaminen kohteille

Varsinainen tuki menee Eastonin markkinointibudjetista sen mukaan, montako asiointia Eastonissa on ajankohdan aikana tehty, eli yksittäisestä ostoksesta ei mene suoraan rahaa kampanjaan.

Äänestyksen voittaneesta kohteesta tehdään Sitä itää -kampanjan jatkomarkkinointia varten lyhyt video tai haastattelu sekä toteutuneesta kohteesta otetaan kuvia. Osa kohteista tulee olemaan esillä Eastonissa sijaitsevassa Sitä itää -galleriassa. Keskolla ja Easton Helsingillä on oikeus hyödyntää Sitä itää -kampanjan aikana tuotettuja materiaaleja muussa markkinoinnissaan.

Kohteeksi valittu kehityskohde tulee toteuttaa kahden kuukauden kuluttua lahjoitussumman saamisesta ja toteuttajatahon on toimitettava suunnitelma sekä kuvat toteutuksesta Easton Helsingille.

Arvonnan säännöt

Arvonnan järjestää Kesko Oyj yhteistyössä Easton Helsinki -kauppakeskuksen kanssa.

 

Easton Helsingin Easton Bravuuri -arvonnassa voi voittaa 50 € -arvoisen K-ryhmän lahjakortin julkaisemalla kuvan omasta bravuuristaan Instagramissa ja lisäämällä kuvatekstiin kampanjan virallisen hashtagin #eastonbravuuri. Lahjakortteja arvotaan yhteensä 10 kpl. Arvonta järjestetään 11.9.–13.10.2017. Arvonta suoritetaan ja voittajat julkaistaan jokaisen viikon perjantaina klo 16. Kaikki perjantaisin 12.00 mennessä Instagrammissa julkaistut kuvat otetaan arvonnassa huomioon.

Osallistumalla arvontaan hyväksyt arvonnan järjestäjän säännöt:
1.Voidaksesi osallistua arvontaan Instagram-tilisi tulee olla julkinen. Arvonnan ikäraja on 13 vuotta. Easton Helsingin työntekijät eivät voi osallistua arvontaan.
2. Arvonnassa otetaan huomioon ainoastaan ne kuvat, jotka on julkaistu kampanja-aikana ja merkitty #eastonbravuuri-hashtagilla
3. Kuvan lähettäjällä tulee olla oikeudet kuvan lähettämiseksi arvontaan. Lähettäjällä on oltava suostumus sekä kuvaajalta että kaikilta kuvassa esiintyviltä henkilöiltä.
4. Arvonnan järjestäjällä on oikeus poimia Instagramista #eastonbravuuri-hashtagilla merkittyjä kuvia ja ohjata ne eastonhelsinki.fi-sivuston someseinälle. Kuvia ei käytetä Eastonin markkinoinnissa tai mainonnassa ilman kuvan ottajan lupaa.
5. Arvonnan voittaja julkaistaan Easton Helsingin Instagramissa: https://www.instagram.com/eastonhelsinki/. Mikäli voittajaa ei tavoiteta 10 päivän sisällä, arvonnan järjestäjällä on oikeus suorittaa voittajan valinta uudestaan.
6. Lahjakortin lunastamiseen sovelletaan lahjakortin sääntöjä. Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi.
7. Arvonnan järjestäjän vastuu rajoittuu näissä säännöissä mainitun palkinnon euromääräiseen arvoon. Arvonnan järjestäjä ei vastaa mahdollisista teknisistä syistä tapahtuneista virhearvonnoista, todetuista väärinkäytöksistä tai teknisestä toimimattomuudesta järjestäjästä tai yhteistyökumppanista riippumattomista syistä. Arvontasivu toimii useimmilla yleisin käytössä olevilla selaimilla.
8. Arvonnan sääntöjen lisäksi osallistujat sitoutuvat noudattamaan Instagramin käyttöehtoja. Instagram ei ole mukana arvonnan järjestämisessä.

Aukioloajat

ma–su 24h

 

Palvelut

Noutopiste

Lastenhoitohuone

Kierrätys

Esteettömyys

Julkinen liikenne

Eastonin K-Citymarketin ruuan noutopiste sijaitsee katutasossa, P1-kerroksessa. Tilaa tuotteet verkkokaupasta ja nouda ne kätevästi ostosten tai kotimatkan lomassa!

Lastenhoitohuone löytyy 1. kerroksen wc -tilojen yhteydestä.

Pullonpalautuspiste löytyy P2-kerroksen keskisisäänkäynnin yhteydestä. Rinki-kierrätyspiste löytyy Gotlanninkadun varrelta.

Taksin pysähdyspaikka sijaitsee katutasossa P1-kerroksen keskimmäisen sisäänkäynnin edessä. Invapysäköintipaikkoja löytyy runsaasti sisäänkäyntien välittömästä läheisyydestä.

Easton sijaitsee hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella. Itäkeskuksen metroasemalta pääset Eastoniin Hansasillan kautta tai esimerkiksi bussilla 97V. Lähimmät bussipysäkit sijaitsevat Kauppakartanonkadulla sekä Meripellontiellä.

Löytötavarat

Löytötavaroita voit kysyä K-Citymarketin asiakaspalvelupisteestä.

 

Sulje