Remax East: Tutustu myytäviin asuntoihin virtuaaliesittelyllä

Mietitkö asunnon vaihtoa, muttet tahdo näytöille poikkeusoloissa? Eastonin Remaxilla asuntoihin tutustuminen, hinta-arvion saaminen ja monet muut asuntokaupan kuviot onnistuvat myös virtuaalisesti.
Miten korona-aika on muuttanut kiinteistönvälityksen käytäntöjä, Easton Remaxin uudiskohdemestari Henrik Öberg?

Toimintamme jatkuu edelleen. Järjestämme yksityisnäyttöjä ihmisille, joilla ei ole koronaoireita. Varatoimina asunnoissa toimivat esimerkiksi käsidesit ja se, että välittäjät avaavat ovet ja laatikot asiakkaan puolesta. Käyntien välillä pinnat puhdistetaan käsidesipyyhkeillä.

Entä jos en kuitenkaan halua lähteä näyttöihin kiertelemään?

Myynnissä oleviin kohteisiimme voi tutustua myös asuntoilmoituksistamme löytyvillä 3D-virtuaaliesittelyillä. Videopelimäisen ohjelman (kuva alla) avulla asunnossa voi kierrellä huoneesta toiseen, jolloin esimerkiksi asunnon koko, pohja ja mittasuhteet ovat huomattavasti helpompi hahmottaa kuin pelkistä valokuvista.

Halutessaan ohjelman avulla voi myös mitata seiniä tai ikkunoita ja suunnitella vaikka keittiöremonttia.

Toinen kätevä tapa tutustua kiinnostavaan kohteeseen on kiinteistönvälittäjän järjestämä yleinen tai yksityinen videoesittely, jolla välittäjä esittelee asuntoa kulkemalla huoneesta toiseen. Samalla hän voi kuvata asuntoa asiakkaan toivomista kohdista ja vastata  kohteeseen liittyviin kysymyksiin.

 Näiden apuvälineiden avulla on helpompi päättää kannattaako asuntoa mennä katsomaan oikeasti.

 Millaisia asioita asiakkaat erityisesti kyselevät?

Eniten kiinnostavat naapurit, asunnossa tehdyt ja siihen tulevat remontit, tehtyjen sähkötöiden laatu ja se, mitkä seinistä ovat kantavia.

 Voiko asunnon ostaa pelkän virtuaaliesittelyn perusteella?

Todella harva ostaa asuntoa näkemättä siellä oikeasti, mutta sekin on mahdollista, jos ostaja tuntee alueen tai vaikka kyseisen talon ennalta.

Kiinteistönvälittäjää sitoo selonottovelvollisuus, mikä tarkoittaa, että hänen on selvitettävä myytävän asunnon kunto sekä siihen tehdyt ja tulevat remontit ja kerrottava niistä asiakkaille todenmukaisesti. Samoin myös ostajalla on vastaava velvollisuus ottaa selvää asunnon kunnosta ja historiasta.

 Kaupan tekoon liittyvät käytännön asiat, kuten tarjouksen teko ja kaupat onnistuvat nykyään sähköisesti.

Virtuaaliesittelyjen ajatuksena on helpottaa asuntoihin tutustumista ja auttaa miettimään, onko asunto niin kiinnostava, että sitä kannattaa mennä katsomaan.

 Ovatko virtuaalinäytöt uusi juttu asuntomarkkinoinnissa?

Monet välineistä ovat olleet mahdollisia jo pidempään, mutta vasta tämä aika on tehnyt ne todella tarpeellisiksi.

 Entä jos olen myymässä asuntoa?

Meillä on monenlaisia etäpalveluita myös asunnon myyjille. Asunnon markkinahinnan arviointi onnistuu esimerkiksi puhelinhaastattelun ja omistajan tekemän videoesittelyn avulla.

Meillä on myös oma stailauspalvelumme (kuva alla), josta on usein hyötyä asunnon myynnissä. Stailauspalvelussa asunto stailataan ja kuvataan joko oikeilla tai virtuaalisilla huonekaluilla. Stailauksesta on hyötyä esimerkiksi tyhjien asuntojen myynnissä, sillä huonekalut auttavat ideoimaan, miten asunnon voi sisustaa.

Miten korona on vaikuttanut asuntojen kysyntään?

Itä-Helsingissä asunnot liikkuvat edelleen. Suurin kysyntä on pienistä 2–3 huoneen rivitaloasunnoista. Aluista halutuimpia ovat Herttoniemi, Puotila ja Vuosaari.

Kaikissa asuntoasioissa ota yhteyttä kiinteistövälittäjiimme. Palvelemme tuttuun tapaan toimistossamme Kauppakartanonkadulla.

Lisäksi olemme mukana hyväntekeväisyyskampanjassa, jossa autamme Itä-Helsingin korona-riskiryhmäläisiä ja vähävaraisia perheitä esimerkiksi kaupassa käynti -avulla sekä ruoka-avustuksilla. Lahjoittamamme kauppakassit hankimme pienyrittäjiltä tukeaksemme heidän toimintaamme, eli jos olet pienyrittäjä, voit tarjota tuotteitasi meille.

Lisää tietoa kampanjasta Facebookissamme.

Anna Väre

Anna Väre

Anna Väre on Eastorin toimituspäällikkö, joka Hyllyjen välissä -blogissaan kohtaa Eastonin liikkeissä erilaisia ihmisiä ja ilmiöitä.  Minun reseptini -juttusarjassa puolestaan sukelletaan ruokamuistoihin tai annetaan eastonilainen vinkki parempaan arkeen. Love -pentu tuli taloon – blogissa seuraamme Annan ja hänen pentukoiransa Loven yhteisen taipaleen alkua.

Aiheeseen liittyen

Millainen pyöräilijä olet? Valitse fillari sen mukaan

Pyöräily ei ole vain pyöräilyä sillä pyörällä voi ajaa matkaa, maastoa, alamäkiä ja temppuilla. Tässä opas sopivan pyörän valintaan.

Minun reseptini
28.05.2020

Olisiko tänään pizzapäivä? (Auki ollaan!)

Pizza Hutin ihana Linda ja hänen mainiot kollegansa pitävät pizzauunin kuumana eristysaikanakin. Nouda pizza mukaan ja hymyile vaikka lasin läpi.

Minun reseptini
01.04.2020

Maratonjuoksu on hyvää hulluutta

Maraton on autuus ja tuskien taival, kätevästi yhdessä paketissa. Lue noin 30 maratonia juosseen Intersport Eastonin kauppias Jyrki Mollgrenin vinkit harjoittelun aloittamiseen ja 30 kilometrin kohdalla alkavien vaikeuksien niittaamiseen.

Minun reseptini
20.02.2020

Valokuvaus on inhimillisen kohtaamista

Valokuvaaja Ahmed Hamad ikuistaa ihmisiä juhlissa, muotokuvina tai passihakemusta varten. Kuvattavaksi pääsevät myös eläimet, joten Love pääsi kokeilemaan poseraamista.

Minun reseptini
17.01.2020

Info

Sitä itää -kanta-asiakkuusohjelman säännöt

Sitä itää on Suomen yhteisöllisin kanta-asiakkuusohjelma, joka ilahduttaa yksilön sijasta kokonaista yhteisöä. Jokainen kampanja-ajan asiointikerta Easton Helsingissä kerryttää Sitä itää -pottia, jolla sponsoroidaan äänestyksessä valittua itähelsinkiläistä kehityskohdetta. Sellainen voi olla vaikkapa paikallinen tapahtuma, paikka tai yhteinen toiminta. Parempi Itä-Helsinki ostos kerrallaan!

Sitä itää -kanta-asiakkuusohjelman kautta Easton sponsoroi yhteensä kahta kohdetta vuodessa, ja ne voivat olla summaltaan 1000–3000 €. Sitä itää -kohteiden valinta ja lopulta sponsorointi rakentuu kolmen eri vaiheen ympärille: 1. Ehdota 2. Äänestä 3. Asioi. Kuka tahansa saa ehdottaa kehitysideoita, kunhan ne sijaitsevat Itä-Helsingin alueella. Sitä itää -kohteelle annettava tarkka summa määräytyy sen mukaan, kuinka paljon Eastonissa on kampanja-ajankohtana tehty yksittäisiä asiointikäyntejä.

Ehdota

Kuka tahansa voi ehdottaa itähelsinkiläistä kehityskohdetta Eastonin verkkosivujen kautta: www.eastonhelsinki.fi/sitäitää. Kohde-ehdotuksia kerätään erillisinä kampanja-aikoina. Ehdotetut kohteet moderoidaan asiattomien julkaisujen eliminoimiseksi ja julkaistaan sivustolla muutaman päivän aikana ehdotuksen jättämisestä. Eastonilla on oikeus jättää kohde julkaisematta, mikäli se kokee sisällön asiaan sopimattomana.

Easton tekee ehdotetuista kohteista esivalinnan seuraavaan vaiheeseen. Valinnan kriteereinä ovat:

  1. Kohde on toteutettavissa kuvatulla summalla
  2. Kohteen toteutukselle on osoitettu selkeä toteuttava taho tai henkilö, ja tältä on saatu alustavasti suostumus hankkeeseen osallistumiselle
  3. Pyydetty kehityssumma vastaa toteutukseen tarvittavaa määrää
  4. Kohde sijaitsee Itä-Helsingin alueella
  5. Kohde auttaa kehittämään paikallista hyvää

Äänestykseen valitaan kolme kohdetta, joihin Easton ottaa yhteyttä henkilökohtaisesti.

Äänestä

Eastonin esivalitseman kolmen kohteen välillä toteutetaan julkinen äänestys Eastonin verkkosivuilla: www.eastonhelsinki.fi/sitäitää. Äänestys on käynnissä kahden viikon ajan. Kuka tahansa voi käydä äänestysajanjakson aikana äänestämässä kohdetta yhden kerran. Eniten ääniä saanut kohde pääsee asiointivaiheeseen mukaan.

Asioi

Eniten ääniä saaneelle kohteelle kerrytetään pottia asioimalla Easton Helsingissä neljän viikon välisenä ajankohtana. Jokainen kampanja-ajankohdan aikainen asiointikerta kerryttää pottia saman verran, 1–5 senttiä. Mikäli tavoitesumma saadaan kasaan etuajassa, kerryttäminen lopetetaan aikaisemmin. Jos summasta ei täyty tarpeeksi kohteen toteutumiseen, kampanja ei toteudu.

Summan antaminen kohteille

Varsinainen tuki menee Eastonin markkinointibudjetista sen mukaan, montako asiointia Eastonissa on ajankohdan aikana tehty, eli yksittäisestä ostoksesta ei mene suoraan rahaa kampanjaan.

Äänestyksen voittaneesta kohteesta tehdään Sitä itää -kampanjan jatkomarkkinointia varten lyhyt video tai haastattelu sekä toteutuneesta kohteesta otetaan kuvia. Osa kohteista tulee olemaan esillä Eastonissa sijaitsevassa Sitä itää -galleriassa. Keskolla ja Easton Helsingillä on oikeus hyödyntää Sitä itää -kampanjan aikana tuotettuja materiaaleja muussa markkinoinnissaan.

Kohteeksi valittu kehityskohde tulee toteuttaa kahden kuukauden kuluttua lahjoitussumman saamisesta ja toteuttajatahon on toimitettava suunnitelma sekä kuvat toteutuksesta Easton Helsingille.

Arvonnan säännöt

Arvonnan järjestää Kesko Oyj yhteistyössä Easton Helsinki -kauppakeskuksen kanssa.

 

Easton Helsingin Easton Bravuuri -arvonnassa voi voittaa 50 € -arvoisen K-ryhmän lahjakortin julkaisemalla kuvan omasta bravuuristaan Instagramissa ja lisäämällä kuvatekstiin kampanjan virallisen hashtagin #eastonbravuuri. Lahjakortteja arvotaan yhteensä 10 kpl. Arvonta järjestetään 11.9.–13.10.2017. Arvonta suoritetaan ja voittajat julkaistaan jokaisen viikon perjantaina klo 16. Kaikki perjantaisin 12.00 mennessä Instagrammissa julkaistut kuvat otetaan arvonnassa huomioon.

Osallistumalla arvontaan hyväksyt arvonnan järjestäjän säännöt:
1.Voidaksesi osallistua arvontaan Instagram-tilisi tulee olla julkinen. Arvonnan ikäraja on 13 vuotta. Easton Helsingin työntekijät eivät voi osallistua arvontaan.
2. Arvonnassa otetaan huomioon ainoastaan ne kuvat, jotka on julkaistu kampanja-aikana ja merkitty #eastonbravuuri-hashtagilla
3. Kuvan lähettäjällä tulee olla oikeudet kuvan lähettämiseksi arvontaan. Lähettäjällä on oltava suostumus sekä kuvaajalta että kaikilta kuvassa esiintyviltä henkilöiltä.
4. Arvonnan järjestäjällä on oikeus poimia Instagramista #eastonbravuuri-hashtagilla merkittyjä kuvia ja ohjata ne eastonhelsinki.fi-sivuston someseinälle. Kuvia ei käytetä Eastonin markkinoinnissa tai mainonnassa ilman kuvan ottajan lupaa.
5. Arvonnan voittaja julkaistaan Easton Helsingin Instagramissa: https://www.instagram.com/eastonhelsinki/. Mikäli voittajaa ei tavoiteta 10 päivän sisällä, arvonnan järjestäjällä on oikeus suorittaa voittajan valinta uudestaan.
6. Lahjakortin lunastamiseen sovelletaan lahjakortin sääntöjä. Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi.
7. Arvonnan järjestäjän vastuu rajoittuu näissä säännöissä mainitun palkinnon euromääräiseen arvoon. Arvonnan järjestäjä ei vastaa mahdollisista teknisistä syistä tapahtuneista virhearvonnoista, todetuista väärinkäytöksistä tai teknisestä toimimattomuudesta järjestäjästä tai yhteistyökumppanista riippumattomista syistä. Arvontasivu toimii useimmilla yleisin käytössä olevilla selaimilla.
8. Arvonnan sääntöjen lisäksi osallistujat sitoutuvat noudattamaan Instagramin käyttöehtoja. Instagram ei ole mukana arvonnan järjestämisessä.

Aukioloajat

ma–su 24h

 

Palvelut

Noutopiste

Lastenhoitohuone

Kierrätys

Esteettömyys

Julkinen liikenne

Eastonin K-Citymarketin ruuan noutopiste sijaitsee katutasossa, P1-kerroksessa. Tilaa tuotteet verkkokaupasta ja nouda ne kätevästi ostosten tai kotimatkan lomassa!

Lastenhoitohuone on remontin vuoksi toistaiseksi pois käytöstä.

Pullonpalautuspiste löytyy P2-kerroksen keskisisäänkäynnin yhteydestä. Rinki-kierrätyspiste löytyy Gotlanninkadun varrelta.

Taksin pysähdyspaikka sijaitsee katutasossa P1-kerroksen keskimmäisen sisäänkäynnin edessä. Invapysäköintipaikkoja löytyy runsaasti sisäänkäyntien välittömästä läheisyydestä.

Easton sijaitsee hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella. Itäkeskuksen metroasemalta pääset Eastoniin Hansasillan kautta tai esimerkiksi bussilla 97V. Lähimmät bussipysäkit sijaitsevat Kauppakartanonkadulla sekä Meripellontiellä.

Löytötavarat

Löytötavaroita voit kysyä K-Citymarketin asiakaspalvelupisteestä.

 

Sulje