Yksityinen optikkoliike Optikko 360 avasi Eastonissa: Olisiko aika näöntarkastukselle?

Näöntarkastus kannattaa, sillä ikääntyminen ja kasvanut ruutuaika vaikuttavat molemmat näkökykyyn ja silmien väsymiseen. Laadukkaiden ZEISS-linssien ja -näöntutkimuslaitteiston lisäksi Optikko 360 -optikkoliike tarjoaa yksilöityä palvelua ja erinomaisen valikoiman silmälasikehyksiä ja aurinkolaseja.

–Suosituksen mukaan näöntarkastuksessa kannattaisi käydä 2–3 vuoden välein, sillä muutokset näkökyvyssä tapahtuvat aina vähitellen ja melko huomaamatta. Esimerkiksi silmien väsyminen ja kutina saattavat olla merkkejä siitä, että laseille voisi olla tarvetta, optikkoyrittäjä Antti-Jussi Lankinen sanoo.

Antti-Jussin mukaan optikkoliike on kaupan ja terveydenhuollon yksikön yhdistelmä. Kevään aikana tavallisen näöntutkimuksen rinnalle ovat tulossa myös silmäpohjankuvaus ja silmärakenteidenkuvaus, jotka auttavat vielä tarkemmin silmien terveyden määrittämisessä. Jos aihetta ilmenee, optikko ohjaa asiakkaan silmälääkärin vastaanotolle.

Antti-Jussi on työskennellyt optikkoyrittäjänä kymmenen vuotta, mutta avaa tänään Eastonissa ensimmäisen yksityisen optikkoliikkeensä. Työnsä kiehtovimpana puolena hän pitää erilaisten asiakkaiden kohtaamista.

Lasit tarpeen ja tyylin mukaan

Optikko 360 myöntää kaikille laseillaan 3 vuoden takuun. Saksalaisen ZEISS:n linssejä on saatavina yksiteho- ja moniteholaseihin, mutta myös urheilulaseihin, aurinkolaseihin ja digital-laseihin, jotka suojaavat silmiä ruudun katselun aiheuttamalta väsymiseltä.

Kehysten valinta kannattaa aloittaa miettimällä, millaisissa tilanteissa laseja tarvitsee ja haluaako laseista näyttävät vai mahdollisimman huomaamattomat.

–Keskustelun jälkeen punainen lanka löytyy yleensä 10 minuutissa. Osa asiakkaista tekee päätöksen 20 minuutissa tien, ja osa käy sovittamassa laseja neljäkin kertaa. Optikon tehtävänä on valmistaa, että lasit istuvat hyvin ja ovat asiakkaalle oikean kokoiset.

 Hyvä optikko lukee asiakkaan toiveita, mutta myös haastaa tämän näkemyksiä.

–Asiakas voi esimerkiksi aloittaa keskustelun sanomalla, että hänelle eivät käy värikkäät kehykset. Uskomuksen takana voivat olla huono kokemus tai negatiivinen kommentti, joka saattaa eri malleja kokeilemalla muuttua.

Avatar auttaa valinnassa

Optikko 360:lla on käytössä ZEISS:n digitaalinen mittauslaite, joka auttaa kehysten valinnassa. Laite kuvaa kasvot ja luo kuvien perusteella avattaren, joka mahdollistaa kehysten kokeilemisen eri värisinä. Vakiasiakkaille optikko voi myös lähetellä kehyksiä avattaren avulla etukäteen kokeiltavaksi.

Kyseistä laitetta (kuvassa takavasemmalla) löytyy Suomesta vain kaksi kappaletta.

–Tulevaisuudessa tekoälyä käytetään yhä enemmän apuna näöntutkimuksessa ja kehysten valinnassa. Osa asiakkaista tulee varmasti ihastumaan laitteeseen, kun taas osa arvostaa enemmän perinteisempää palvelua. Meiltä saa molempia.

Miltä sitten näyttävät kevään aurinkolasitrendit ja millaiset kehykset ovat nyt kuumia?

–Yleisesti skandinaavinen maku on selkeä, eikä liian koristeellinen. Suomalaiset ovat varsin rationaalisia lasinkäyttäjiä, ja haluavat samojen lasien sopivan ei asuihin ja tilanteisiin.

Tärkeää on kuinka lasit istuvat omille kasvoille. Muodon ja koon lisäksi kehysten valinnassa kannattaa huomioida linssien voimakkuus ja mahdolliset allergiat, kehysvalikoimasta vastaava  Suvi Vilmunen kertoo.

Aurinkolaseilla on kuitenkin helpompi irrotella enemmän. Tänä keväänä se onnistuu näyttävillä jättikehyksillä, joista trendikkäimmät ovat monikulmaisia. Värimaailmassa tummien lasien rinnalla nähdään kultaa ja kauniita metallinsävyjä.

Varaa aikasi näöntarkastukseen tai tule muuten vaan tutustumaan uuteen liikkeeseen! Avajaistarjouksena saat nyt -100 € monitoimilasien hinnasta! 

Anna Väre

Anna Väre

Anna Väre on vapaa toimittaja, copywriter ja Eastorin toimituspäällikkö, joka Hyllyjen välissä -blogissaan kohtaa ihmisiä ja ilmiöitä Eastonissa ja sen ympärillä. Minun reseptini -juttusarjassa sukelletaan annosten ja asioiden ytimeen ja jaetaan vinkkejä parempaan arkeen.

Aiheeseen liittyen

”Apteekkityö on ollut aina suurin intohimoni” 

Marjaniemessä asuva Taru Pietiläinen aloitti uutena apteekkarina Eastonissa.

Hyllyjen välissä
04.03.2024

Näin syödään vuonna 2024: Hyvää oloa, lohtua, perinteitä ja yhdessäoloa

Lohtruruokaa, yhdessä oloa, kokonaisvaltaisempaa hyvinvointia – Näin syödään vuonna 2024

Hyllyjen välissä
09.01.2024

Mitä lahjaksi lapselle? – Tässä joulun parhaat lahjaideat Eastonista

Kauppakeskuspäällikkömme Olli ideoi lahjavinkkejä monen ikäisille lapsille ja eri kukkarolle – kaikki Eastonista.

Hyllyjen välissä
07.12.2023

Näin muotitrendit ja someilmiöt näkyvät Eurokankankaan kysynnässä

Millaiset trendit ja ideat vaikuttavat ompelemisessa tänä talvena? Kysyimme asiaa Eurokankaan valikoimat tuntevalta Minnalta.

Hyllyjen välissä
16.11.2023

Info

Sitä itää -kanta-asiakkuusohjelman säännöt

Sitä itää on Suomen yhteisöllisin kanta-asiakkuusohjelma, joka ilahduttaa yksilön sijasta kokonaista yhteisöä. Jokainen kampanja-ajan asiointikerta Easton Helsingissä kerryttää Sitä itää -pottia, jolla sponsoroidaan äänestyksessä valittua itähelsinkiläistä kehityskohdetta. Sellainen voi olla vaikkapa paikallinen tapahtuma, paikka tai yhteinen toiminta. Parempi Itä-Helsinki ostos kerrallaan!

Sitä itää -kanta-asiakkuusohjelman kautta Easton sponsoroi yhteensä kahta kohdetta vuodessa, ja ne voivat olla summaltaan 1000–3000 €. Sitä itää -kohteiden valinta ja lopulta sponsorointi rakentuu kolmen eri vaiheen ympärille: 1. Ehdota 2. Äänestä 3. Asioi. Kuka tahansa saa ehdottaa kehitysideoita, kunhan ne sijaitsevat Itä-Helsingin alueella. Sitä itää -kohteelle annettava tarkka summa määräytyy sen mukaan, kuinka paljon Eastonissa on kampanja-ajankohtana tehty yksittäisiä asiointikäyntejä.

Ehdota

Kuka tahansa voi ehdottaa itähelsinkiläistä kehityskohdetta Eastonin verkkosivujen kautta: www.eastonhelsinki.fi/sitäitää. Kohde-ehdotuksia kerätään erillisinä kampanja-aikoina. Ehdotetut kohteet moderoidaan asiattomien julkaisujen eliminoimiseksi ja julkaistaan sivustolla muutaman päivän aikana ehdotuksen jättämisestä. Eastonilla on oikeus jättää kohde julkaisematta, mikäli se kokee sisällön asiaan sopimattomana.

Easton tekee ehdotetuista kohteista esivalinnan seuraavaan vaiheeseen. Valinnan kriteereinä ovat:

  1. Kohde on toteutettavissa kuvatulla summalla
  2. Kohteen toteutukselle on osoitettu selkeä toteuttava taho tai henkilö, ja tältä on saatu alustavasti suostumus hankkeeseen osallistumiselle
  3. Pyydetty kehityssumma vastaa toteutukseen tarvittavaa määrää
  4. Kohde sijaitsee Itä-Helsingin alueella
  5. Kohde auttaa kehittämään paikallista hyvää

Äänestykseen valitaan kolme kohdetta, joihin Easton ottaa yhteyttä henkilökohtaisesti.

Äänestä

Eastonin esivalitseman kolmen kohteen välillä toteutetaan julkinen äänestys Eastonin verkkosivuilla: www.eastonhelsinki.fi/sitäitää. Äänestys on käynnissä kahden viikon ajan. Kuka tahansa voi käydä äänestysajanjakson aikana äänestämässä kohdetta yhden kerran. Eniten ääniä saanut kohde pääsee asiointivaiheeseen mukaan.

Asioi

Eniten ääniä saaneelle kohteelle kerrytetään pottia asioimalla Easton Helsingissä neljän viikon välisenä ajankohtana. Jokainen kampanja-ajankohdan aikainen asiointikerta kerryttää pottia saman verran, 1–5 senttiä. Mikäli tavoitesumma saadaan kasaan etuajassa, kerryttäminen lopetetaan aikaisemmin. Jos summasta ei täyty tarpeeksi kohteen toteutumiseen, kampanja ei toteudu.

Summan antaminen kohteille

Varsinainen tuki menee Eastonin markkinointibudjetista sen mukaan, montako asiointia Eastonissa on ajankohdan aikana tehty, eli yksittäisestä ostoksesta ei mene suoraan rahaa kampanjaan.

Äänestyksen voittaneesta kohteesta tehdään Sitä itää -kampanjan jatkomarkkinointia varten lyhyt video tai haastattelu sekä toteutuneesta kohteesta otetaan kuvia. Osa kohteista tulee olemaan esillä Eastonissa sijaitsevassa Sitä itää -galleriassa. Keskolla ja Easton Helsingillä on oikeus hyödyntää Sitä itää -kampanjan aikana tuotettuja materiaaleja muussa markkinoinnissaan.

Kohteeksi valittu kehityskohde tulee toteuttaa kahden kuukauden kuluttua lahjoitussumman saamisesta ja toteuttajatahon on toimitettava suunnitelma sekä kuvat toteutuksesta Easton Helsingille.

Arvonnan säännöt

Arvonnan järjestää Kesko Oyj yhteistyössä Easton Helsinki -kauppakeskuksen kanssa.

 

Easton Helsingin Easton Bravuuri -arvonnassa voi voittaa 50 € -arvoisen K-ryhmän lahjakortin julkaisemalla kuvan omasta bravuuristaan Instagramissa ja lisäämällä kuvatekstiin kampanjan virallisen hashtagin #eastonbravuuri. Lahjakortteja arvotaan yhteensä 10 kpl. Arvonta järjestetään 11.9.–13.10.2017. Arvonta suoritetaan ja voittajat julkaistaan jokaisen viikon perjantaina klo 16. Kaikki perjantaisin 12.00 mennessä Instagrammissa julkaistut kuvat otetaan arvonnassa huomioon.

Osallistumalla arvontaan hyväksyt arvonnan järjestäjän säännöt:
1.Voidaksesi osallistua arvontaan Instagram-tilisi tulee olla julkinen. Arvonnan ikäraja on 13 vuotta. Easton Helsingin työntekijät eivät voi osallistua arvontaan.
2. Arvonnassa otetaan huomioon ainoastaan ne kuvat, jotka on julkaistu kampanja-aikana ja merkitty #eastonbravuuri-hashtagilla
3. Kuvan lähettäjällä tulee olla oikeudet kuvan lähettämiseksi arvontaan. Lähettäjällä on oltava suostumus sekä kuvaajalta että kaikilta kuvassa esiintyviltä henkilöiltä.
4. Arvonnan järjestäjällä on oikeus poimia Instagramista #eastonbravuuri-hashtagilla merkittyjä kuvia ja ohjata ne eastonhelsinki.fi-sivuston someseinälle. Kuvia ei käytetä Eastonin markkinoinnissa tai mainonnassa ilman kuvan ottajan lupaa.
5. Arvonnan voittaja julkaistaan Easton Helsingin Instagramissa: https://www.instagram.com/eastonhelsinki/. Mikäli voittajaa ei tavoiteta 10 päivän sisällä, arvonnan järjestäjällä on oikeus suorittaa voittajan valinta uudestaan.
6. Lahjakortin lunastamiseen sovelletaan lahjakortin sääntöjä. Palkintoa ei voi vaihtaa rahaksi.
7. Arvonnan järjestäjän vastuu rajoittuu näissä säännöissä mainitun palkinnon euromääräiseen arvoon. Arvonnan järjestäjä ei vastaa mahdollisista teknisistä syistä tapahtuneista virhearvonnoista, todetuista väärinkäytöksistä tai teknisestä toimimattomuudesta järjestäjästä tai yhteistyökumppanista riippumattomista syistä. Arvontasivu toimii useimmilla yleisin käytössä olevilla selaimilla.
8. Arvonnan sääntöjen lisäksi osallistujat sitoutuvat noudattamaan Instagramin käyttöehtoja. Instagram ei ole mukana arvonnan järjestämisessä.

Aukioloajat

ma–su 24h

 

Palvelut

Noutopiste

Lastenhoitohuone

Kierrätys

Esteettömyys

Julkinen liikenne

Eastonin K-Citymarketin ruuan noutopiste sijaitsee katutasossa, P1-kerroksessa. Tilaa tuotteet verkkokaupasta ja nouda ne kätevästi ostosten tai kotimatkan lomassa!

Lastenhoitohuone löytyy 1. kerroksen wc -tilojen yhteydestä.

Pullonpalautuspiste löytyy P2-kerroksen keskisisäänkäynnin yhteydestä. Rinki-kierrätyspiste löytyy Gotlanninkadun varrelta.

Taksin pysähdyspaikka sijaitsee katutasossa P1-kerroksen keskimmäisen sisäänkäynnin edessä. Invapysäköintipaikkoja löytyy runsaasti sisäänkäyntien välittömästä läheisyydestä.

Easton sijaitsee hyvien julkisten kulkuyhteyksien varrella. Itäkeskuksen metroasemalta pääset Eastoniin Hansasillan kautta tai esimerkiksi bussilla 97V. Lähimmät bussipysäkit sijaitsevat Kauppakartanonkadulla sekä Meripellontiellä.

Löytötavarat

Löytötavaroita voit kysyä K-Citymarketin asiakaspalvelupisteestä.

 

Sulje